Site icon Kakav dobar film

RRR (2022)

RRR film netflix 2022

Dugo sam izbjegavala pogledati hvaljenu Netflixovu akcijsku uspješnicu RRR (2022) sve dok me viroza nije prikovala za krevet. Izbjegavala sam ga jer me plašila kratka najava koju Netflix pušta za svoje filmove. Prikazuje je gotovo potpuno golog muškarca (dakle gotovo potpuno izloženog) kako se nađe lice u lice (doslovno) s ogromnim tigrom. Dodajmo tome trajanje od više od tri sata i mali skepticizam prema filmovima iz Indije (najviše jer se u njih ne razumijem dovoljno) i imate formulu za kontinuiranu odgodu. Ali ubaci u jednadžbu kratku bolest i odjednom se nađe i vremena i interesa.

Dakle, RRR. Kakva filmska fantazija! Na prvu mi se činilo da nisu trebali najaviti kako su sve životinje generirane kompjutorski jer me to malo izbacilo iz filmske iluzije. Ali nisam se trebala brinuti. Praktički svaka scena filma, a pogotovo akcijske i plesne scene, su očito kompjutorski manipulirane i dorađene. Ali to je učinjeno s toliko mašte, stila, boja i napetosti da svaka ostavlja bez daha u beskonačnom divljenju. Ovo je film koji pršti potrebom za velikim filmskim platnom.

Zbog toga što priča priču putem bombastičnih vizuala, priča koju priča prilično je jednostavna. Štoviše, basnovita. Zaintrigirani glasom i talentom djevojčice Malli (Twinkle Sharma), luciferski kolonijalisti otimaju je od njezine obitelji kako bi im služila kao ukras na zabavama. Ali njezino pleme šalje Bheema (N.T. Rama Rao Jr. – onog što sam spomenula da se borio s tigrom) kako bi ju spasio. Njegov partner/neprijatelj u filmu je Rama Raju (Ram Charan). Jednako spretan u okršajima kao Bheem, Rama je Indijac u britanskoj vojsci i naizgled spreman učiniti bilo što kako bi postao specijalan časnik. Ovdje negdje, nakon kojih 40 minuta trajanja, napokon se pojavljuje naslov. Ali zahvaljujući nenajavljenom prologu koji prikazuje fantastične tj. fantazijske mogućnosti svoja dva protagonista, ostatak filma lakše je objeručke prihvatiti u njegovoj hiper-fantastičnosti.

Na primjer, Bheem i Rama se susreću u trenutku kada se na mostu preko rijeke zapali vlak, pa počne propadati baš na nevinog dječaka koji ispod vlaka vesla i ne može pobjeći od vatre. Tada ova dva nadčovjeka iskomuniciraju basnoslovnu akciju spašavanja koja uključuje konop, motocikl i zastavu indijske neovisnosti. Kao i hod pod vodom – jer, eto tako, zašto ne. Ova akcija započinje drugi – veseljački dio filma u kojima naši protagonisti postaju najbolji prijatelji. Zato ovdje ne odudara scena plesa kojom nadmudruju uštogljene Britance na zabavi niti male slučajnosti koje ove ne/prijatelje drže u neznanju.

Treći dio filma (potpuno u mojoj klasifikaciji) započinje kada prijatelji otkriju da su zapravo na suprotnim stranama. Bheem mora odlučiti. Ili se predaje ili će Malli nastradati. Tu odluku donosi držeći se za Ramovu ruku, a on zadužen da ga izruči Britancima. Njihove ruke prožme vatra s jedne i led s druge strane s pitanjem naratora što li će biti od ovog prijateljstva. Ovo je jedan od više simbola koji se pojavljuju u filmu tek onoliko da gledatelju razjasne tijek radnje, ali ne i da ga smore ukazivanjem na nešto što je očito ili barem što se da iščitati. Ti simboli se skladno uklapaju u već postavljenu estetiku filma i time mu nadopunjuju veličinu.

Uz ruku simbolima, ono što RRR čini gledljivim i dirljivim često nedostaje u zapadnoj kinematografiji. A to je beskompromisno uvjerenje u jednu pomalo predvidljivu, melankoličnu priču kojoj se ne podsmjehuje. Niti daje gledatelju izgovor da film ispadne šala. Zbog toga dodatno osvaja svojom impozantnošću.

Da vam netko prepriča o čemu se radi u RRR scenu po scenu, bili biste ili zbunjeni ili zgroženi. Veličanstveno postignuće redatelja i koscenarista S. S. Rajamoulija je što vješto vodi gledatelja kroz svoju neviđeno eksplozivnu viziju. Iako je pun grubosti, poruka filma je ona dobrote, ljubavi, prijateljstva i najbitnije suosjećanja. Ni bajka, ni akcijski film, ni film spektakla ne dolazi u boljem ni obojenijem ruhu od ovoga.

Ma, kakav dobar film!

OCJENA:

Exit mobile version