Možda je film Djevojka koju sam volio baš najbolje početi gledati kada sam i ja slučajno prebacila program i uletila na scenu u kojoj se Robert Redford poput kakvog grabežljivca šulja preko plesnog podija, izgurava njenog plesnog partnera i onda bez riječi pleše s Barbarom Streisand još par taktova. Odmah nakon, vidimo Redforda kao Hubbella kako kapom od uniforme pokriva usta i očima panično traži kupaonicu u Katienom (Streisand) stanu. I dok Katie bjesomučno pokušava skuhati kavu kako bi ga ugostila, on već iscrpljen spava u njenom krevetu.
Dovoljno su i Redford i Streisand dobri glumci da ta jedna intimna i jedna komična scena opišu njihov budući odnos i karaktere. Uslijedi Hubbelllov poziv gdje kaže da se predaje, da ne može naći hotel. Ali on se predaje u mnogo više od potrage za hotelom. On se predaje u vezu s Katie kojoj će često predbaciti da prejako napada.
“Samo si se trebala nasmijati,” jedna je od najbitnijih misli filma, pogotovo kad dolazi od Hubbella koji je na faksu pokupio lovorike za priču o nezadovoljnom američkom osmjehu. Tenzije kod ovog para započinju zajedno s njihovom vezom. Kada se druže s Hubbellovim prijateljima, Katie se ne želi samo nasmijati. Ona želi skandalizirati te dekadentne buržuje. Kad kaže da ravna kosu u Harlemu, Hubbellova bivša pita bi li trebala time biti šokirana.
Kako je Katie navikla na ruganje i napade, ponekad ih želi preventivno sama izazvati. Hubbell s druge strane u svojim nonšalantnim prijateljima nalazi utjehu od bolnog svijeta i frustrira ga što Katie ne treba tu utjehu jer gaji nadu za promjenom. Koščate nogice i upijeno lice Barbare Streisand dodatno karakteriziraju aktivisticu Katie jer se čini kao da su rezultat njezinog neumornog političkog djelovanja. Pravo pitanje je koliko se Katie i Hubbell zaista ne slažu, a koliko ona očekuje da se neće složiti, te ta nesigurnost među njima uzrokuje tenzije.
Katie i Hubbell završavaju u Hollywoodu gdje on piše scenarij za film, a Katie nađe novi razlog za prosvjed i tako zacementira kraj njihovog braka. Dvoje bivših ljubavnika još se jednom sreću na kraju filma dogovarajući se za piće na kojem si jasno priznaju da se nikad neće naći.
U ovom sam trenutku vratila film na dio koji sam bila propustila. Uvod započinje prikazom velikog sportaša i budućnosti Amerike Hubbellom, te predmetom sprdnje – komunističkom aktivisticom Katie. Zanimljivo je bilo vidjeti nekoliko trenutaka kada se Hubbell oslanjao na Katie i kada ju je branio pokazujući da unatoč njegovoj potrebi za bijegom od surove stvarnosti, ga Katiena čvrsta pripadnost istoj ipak mami.
I bilo je lijepo završiti film diplomskim plesom, znajući da sada za njih priča tek počinje, pa je bolni ubod kraja ipak malo ublažen.
OCJENA:
[…] Djevojka koju sam volio (The Way We Were, […]