Četvrtak, 21 studenoga, 2024

Najnovije

Pretplati se

blog-header-kakav-dobar-film

Newsletter

Pretplatite se na bilten bloga kako biste pratili najnovije vijesti i objave.

Benedetta (2021)

Da se nisam prije par mjeseci prisustvovala projekcijama filmova redatelja Paula Verhoevena u Kinu Kinoteka, mislim da nikad ne bih otišla u kino pogledati film o lezbijskim časnim sestrama u srednjem vijeku koje je režirao osamdesetrogodišnji muškarac. Dovoljno mi je bilo patiti uz srednjovjekovnu propovjed o položaju žena u društvu njegovog vršnjaka Ridleya Scotta. Ali baš zahvaljujući tome što sam se upoznala s Verhoevenovim opusom me film Benedetta (Benedetta, 2021) posebno zaniteresirao. Što to Verhoeven može imati za reći o redovnicama i kršćanstvu?

Benedetta 2021

Ispada da ima za reći mnogo i slojevito. Benedetta je film o istoimenoj redovnici (Virginie Efira) kojoj se odmalena ukazuje Djevica Marija i Isus Krist. Kada uđe u samostan, ona je poslušna iako dosta svojeglava. Kako i ne bi bila kada joj se odabranoj ukazuje sin božji. Problemi nastaju kako su nas uvijek učili – put u pakao popločan je dobrim namjerama. Naime, kada Benedetta zamoli da se djevojku s ulice primi u samostan, prvi put sazna i što je to žudnja. Mic po mic, baš kao što napreduje veza između nje i njezine štićenice Bartolomeje (Daphne Patakia), napreduju i njezine vizije, a Benedettin položaj raste sve do nadstojnice doma. Ponekad čak sam bog progovara kroz nju.

- Advertisement -

Ono što ovaj film čini drugačijim od drugih vjerskih filmova koji pomiču granice, je Verhoevenov redateljski stil. Zašto bi Isus zmije koje napadaju Benedettu teleptski odmahnuo s nje kad ih može uz mnogo krvi sasjeći s nje mačem? Zašto bi veza između redovnica bila natuknuta kad njihov seks Verhoeven može staviti u prvi plan, a onda ih začiniti izradom dodatnih pomagala?

U mnogočemu, ovaj film ne bi funkcionirao da nije uobličen u Verhoevenovu estetiku. Bio bi ili previše pobožan ili previše olak. Zahvaljujući njemu, mit o selu koje je u sedamnaestom stoljeću zaobišla kuga dobiva osobnije, tj. prizemnije značenje. Postavljaju se pitanja o istinitosti i vjeri. Ali i o autoritetu, želji za moći i opojnim učincima seksualnosti. Posebno efektna bila mi je posljednja scena u kojoj Benedetta izlazi iz špilje i odlučuje se vratiti u samostan pomoći. Je li Benedetta cijelo vrijeme bila metafora za Isusa? Ima se tu svašta za iščitati… Ako uspijete preći preko lezbijskih redovnica, to jest.

OCJENA:

ocjena filma iza ponoci
- Advertisement -

KOMENTIRAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najčitanije