Četvrtak, 21 studenoga, 2024

Najnovije

Pretplati se

blog-header-kakav-dobar-film

Newsletter

Pretplatite se na bilten bloga kako biste pratili najnovije vijesti i objave.

ZagrebDox: Bijelo na bijelom (2020)

Ne mogu reći da me itko namjerno prevario opisom filma Bijelo na bijelom (White on White, 2020). U sažetku izričito piše kako se ovaj video-dnevnik slovačke redateljice Viere Čákanyove snimljen za vrijeme stvaranja filma s umjetnom inteligencijom kao glavnim likom.

Glacijer antarktika
Scene s Antarktike

Ali ja sam pročitala da je redateljica dnevnik vodila “boraveći na poljskoj stanici na Antarktiku” i odjednom nisam mislila ni na što drugo. Odjednom sam shvatila da osim nekoliko fotografija sićušnih figura na bijeloj pozadini koje samo što nije obavila snježna oluja nikada nisam vidjela Antarktiku. A sada ću imati priliku vidjeti kako ljudi na Antaktici zapravo žive i rade! Bijelo na bijelom nisam smjela propustiti.

- Advertisement -

Prvi nagovještaj da neću gledati film koji sam si zamislila trebao mi je biti sam naslov filma posuđen s ruske suprematističke slike čiji jedva vidljiv kvadrat na bijelom platnu simbolizira beskonačnost.

Viera Čákanyová drži mikrofon
Viera Čákanyová snima videodnevnik

Drugi nagovještaj bio je očit jer je autorica počela razgovarati tj. tipkati s umjetnom inteligencijom. Odgovori umjetne inteligencije, poput onog da umjetnost nema neku svrhu jer “ne povećava znanje o svemiru ni na koji značajan način” izmamilo je poneki ironični smiješak iz publike.

- Advertisement -

Iako su hladni kompjutorski odgovori stvarali protutežu neistraženom, brutalnom i unatoč bjelini raznolikom svijetu, Bijelo na bijelom prečesto ovisi o zabavnom elementu umjetne inteligencije. Onda opet, u sažetku mi je lijepo pisalo o čemu je film.

Viera Čákanyová bijelo na bijelom leži među pingvinima
Viera Čákanyová na Antarktici

Sastavljen od snimaka koje su trebale služiti samo kao sjećanje, a ne postati film, Bijelo na bijelom nam nenamjernom dokumentarizacijom dijeli gotovo zaboravljene trenutke svakodnevice. Čákanyová snima svoj okoliš izvana i iznutra. Pokazuje nam život i nedostatak života koji okružuje njezinu razbacanu sobu, sobu nakrcanu s poštom, teretanu i svoje kolege, a na nama je da od toga izgradimo punopravan svijet.

Gađenje grupom turista i strah od povratka u normalnu kolotečinu života otkriva mnoga pitanja i stanja koja bi mi bilo značajnije istražiti od elokventnih odgovora umjetne inteligencije. Ali umjetna inteligencija bi mi na to rekla: “Značenje je ono što tvoj mozak stvara kako bi se osjećala dobro.” Tko zna, možda je u pravu.

OCJENA:

ocjena filma iza ponoci
- Advertisement -

KOMENTIRAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najčitanije